Heidi Moss ny markedssjef i Scandic Norge
44-åringen skal bidra til å styrke Scandics merkevare i Norge og gjøre hotellkjeden enda mer attraktiv i kampen om gjestene.
Moss kommer til Scandic fra stillingen som markedssjef i Burger King Norge, og har solid faglig bakgrunn med bachelorgrad i Tourism Management fra University of Birmingham og master i International Business fra BI. Nå ønsker Moss å bidra til at Scandic blir enda tydeligere og mer attraktiv i kampen om gjestene.
– Dette er en utrolig spennende stilling, og mine første uker i Scandic har bare bekreftet ytterligere at dette var et riktig valg for meg. Jeg har god erfaring med å forvalte og markedsføre en internasjonal merkevare i Norge, og vet hvor viktig det er at et hovedkontor har et tett og nært samarbeid med hjertet i virksomheten, som i dette tilfellet er hotellene, sier hun.
Bred erfaring
Markedssjefen startet yrkeskarrieren sin innen retail med fokus på sportsprodukter hos Gresvig AS. Det var også her hun fikk sin første jobb innen markedsføring, som markedskoordinator for Intersport. I 2012 gikk hun inn i Burger Kings norske virksomhet, King Food AS, hvor hun frem til hun ble ansatt i Scandic jobbet som markedssjef.
En rød tråd i Moss’ karriere er arbeidet med kjeder og kjededrift. Hun har også erfaring fra hotellbransjen, etter å ha hatt sommerjobber som servitør og resepsjonist under studietiden. Hun hadde første arbeidsdag i sin nye jobb 1. September.
– Jeg tror jeg kommer til å trives godt i denne bransjen, og ser frem til å bli enda bedre kjent med mine nye kollegaer i Scandic, sier hun.
Har styrket laget
Direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby, er glad for å ha fått den erfarne markedssjefen med på laget, og mener hun har de beste forutsetninger for å levere gode resultater for hotellkjeden.
– I en tid hvor samfunnet har åpnet igjen og kampen om gjestene er tilspisset, er det veldig gledelig å ha fått på plass en kapasitet som Heidi. Hun har en helhetlig tilnærming til markedsarbeidet, operative og strategisk ferdigheter og utstrakt erfaring med å jobbe på tvers av markeder. Dette vil være gull verdt i hennes nye rolle i Scandic Norge, sier hun.
Det har i løpet av september kommet flere nye ansikter inn i markedsavdelingen til Scandic Norge. Tone Mella og Morten Schee hadde også sin første arbeidsdag på hovedkontoret på Sjølyst 1. september, henholdsvis som Marketing Production Specialist og Content Marketer. 15. september hadde Marta Person første dag i jobben som Country Brand Experience Manager. Hun har blant annet fortid som hotellsjef for Scandic Lillestrøm.